<< Vorige


Trampoline Trimilin 2 PROFI voor veeleisende gebruikers  Doorsnee 102 cm


Trampoline Trimilin 2 PROFI voor veeleisende gebruikers Doorsnee 102 cm


Voor in sportscholen kan zeer zwaar belast worden. Zwarte mat en de randkussen is zwart

Artikelcode: T02



Al 20 jaar zijn de Trimilin mini trampolines kwalitatief de betere bouncers. Duits fabricaat, degelijk, duurzaam en veilig. 

Wie op zoek gaat naar een mini trampoline doet er goed aan zich te realiseren dat het springen alleen dan prettig is als je er soepel op kunt bewegen. Op goedkope trampolines is dit niet het geval. Ze zijn stug verend wat niet prettig is en wat niet goed (te belastend) is voor de gewrichten en spieren. Een verstandiger keuze is dus voor een professionele Trimilin trampoline te kiezen. 

Wie aan zijn gezondheid, zijn conditie en zijn gewicht wil werken, kiest bewust voor een goede mini trampoline. Dagelijks 10 minuten licht op en neerspringen op de Trimilin trampoline zullen u uw lichaam opnieuw doen ontdekken. 

De trampoline is gemakkelijk rechtop weg te zetten.

Bewegen op de Trimilin trampoline is goed te combineren met het kijken naar b.v. het nieuws. Zodat u uw tijd dubbel goed gebruikt. Want 10 minuten op de Trimilin trampoline staat gelijk aan een half uur zwemmen of joggen.


Trampoline springen:

 Stimuleert:

De lichaamscellen om zich te ontdoen van afvalstoffen zoals gevangen eiwitten, bacteriën, virussen, gifstoffen en andere lichaamsvreemde stoffen welke beter en sneller door het springen worden afgevoerd. 

Het lymfestelsel waardoor het lichaam meer weerstand tegen ziektes en kwalen ontwikkelt. Het brengt de lymfestroom en het afwateringssysteem van het lichaam op gang. Met de gifstoffen verdwijnen hoofdpijn, vermoeidheid en verkrampingen.

De bloedsomloop, de doorbloeding en de productie van rode en witte bloedlichaampjes.

Het evenwicht en coördinatiegevoel.

De vetverbranding, ontgift het lichaam, zorgt voor een perfecte conditie, gezondheid, creativiteit en een goed humeur.

 Verbetert:

De zuurstoftoevoer naar alle organen van het lichaam waardoor er meer energie  wordt omgezet van glucose in glycogeen wat ook leidt tot meer energie.

Het evenwicht en oriëntatievermogen, voorkomt verkrampte spieren, migraine en hoofdpijn. Activeert de zelfgenezende krachten van het lichaam.

Zorgt voor:

Een snelle calorieverbranding, waardoor je op gewicht blijft en werkt stressverlagend.

Een betere en extra zuurstof aanvoer (waardoor de longen en de huid worden gezuiverd), vergroot de bloedvaten(wat een perfecte doorbloeding oplevert), een relaxed gevoel, meer soepelheid en lenigheid.

Bevordert: 

Een goede vorming van heupen, dijen en benen en vermindert cellulitis!


Verdrijft : 

Depressies, maakt gelukkig en is een pure antistress therapie.


Trampoline springen is een gezonde en veilige manier van bewegen. 

Volgens de NASA (National Aeronautics and Space Administration) is trampoline springen 68% effectiever dan joggen.


Sportwetenschappers, fysiotherapeuten, Chinese artsen, eigenaren van sportscholen die de trampoline ‘ zelf ‘ hebben ontdekt, zijn van mening dat vrijwel geen enkele training zo effectief werkt en dat komt omdat iedere cel in het lichaam meewerkt Als men springt op de trampoline snijdt het mes zich aan twee kanten: men doet gelijktijdig aan duur en krachttraining. Op de trampoline doet u beide tegelijk van top tot teen. 


Bij het optillen van een halter traint men 20% van de spieren, tijdens het fietsen traint men 40% van de spieren, tijdens het joggen traint men 70% van de spieren en met het springen op een trampoline traint men 100% van de spieren.


Joggend zou men ongeveer 500 kcal per uur verliezen, op de trampoline zijn er dat 750 kcal. In slechts vijf minuten op de trampoline stuurt u zoveel zuurstof door uw lichaam, dat het vuur van de vetverbranding net zo brandt als bij een loop van 3 kilometer. Het is een medicijn zonder bijwerking.


Is een activiteit die door iedereen gedaan kan worden met voordelen voor een ieder. Daarom kan iedereen die graag een goede conditie op wilt bouwen maar die fysieke en/of mentale beperkingen heeft, toch trampoline springen.


Leidt tot minder belasting van heupen, knieën, enkels en voeten ten opzichte van veel andere bewegingssporten.

Oefeningen op de trampoline werken stressreducerend, calorieverbrandend(dus minder gewicht en meer energie) tevens verhoogt het de vitaliteit en mentale alertheid. 


In het begin is trampoline springen misschien nog moeilijk om je evenwicht te bewaren en in het midden van de trampoline te blijven. Maar na een tijdje gaat het vanzelf en heb je in feite een betere evenwicht en coördinatie gekregen. Voer de duur van de sessies langzaam op, om de beste resultaten te krijgen is het noodzakelijk om per keer minstens twintig minuten trampoline te springen. Werk echter langzaam en in stappen naar deze trainingsduur toe. Begin met vijf minuten en voeg elke week twee of drie minuten toe.


Door alle effecten die trampoline springen op verschillende lichaamsdelen en processen heeft is het mogelijk om af te vallen. Wil je graag een slankere taille begin dan vandaag nog met trampoline springen! Het is ontzettend leuk om te doen. Doe het, als je er eenmaal mee begonnen bent, regelmatig. Combineer het eventueel met andere vormen van training. Zorg er voor dat je minstens vijf tot zes keer per week traint en sla nooit een dag over.

De weg van lui naar fit, dik naar dun , van dood naar levendig is niet meer bezaaid met obstakels.


Waarom springen

Springen maakt creatief, ontspant, maakt kalm en zorgt voor serotonine, de stof die verantwoordelijk is voor een goed humeur. Verder verjongt het al uw 70 biljoen lichaamscellen en drijft de ongewenste moleculen uit uw 40 miljard 
vetcellen.

Het is de meest effectieve training voor het hele lichaam, uithoudingsvermogen en voor kracht.

Verstevigt de spieren, pezen, en botten en voorkomt daarmee klachten aan de tussen wervelschijven en de wervelkolom.


Mensen die regelmatig op de trampoline oefenen, tanken zelfbewustzijn, hebben hun angsten en woede onder controle en raken niet gemakkelijk gestrest en springen gewoonweg niet meer zo vlug uit hun vel.


Dankzij de trampoline ontstaat er :


Meer stressresistentie: het stimuleert en kalmeert de schildklier, hypofyse en bijnieren, die verantwoordelijk zijn voor de productie van stresshormonen(cortisol).

Meer enthousiasme: activeert de goede stress hormonen (noradrenaline en dopamine) die ons zin geven om te presteren.

Een ontspannen hart: versterkt iedere spier, ook het hart(het hart is een grote spier). Voordeel: een ontspannen hart gaat veel langer mee.

Een normale bloeddruk: wie regelmatig traint heeft een lagere bloeddruk. Wordt ook in stress situaties niet meer zo gevaarlijk hoog en normaliseert zich veel sneller. Beweging is trouwens veel efficiënter tegen een hoge bloeddruk dan welk pil dan ook.

Meer transportmiddelen voor zuurstof: het beenmerg maakt hierdoor veel rode bloedlichaampjes aan voor het vervoeren van zuurstof en voedingsstoffen naar elk lichaamsdeel van hoofd tot tenen. Men wordt hierdoor sterker (ook in een stress situatie).

Zorgt voor een betere ademhaling: maakt het middenrif sterker en vergroot het longvolume. Het lichaam neemt meer zuurstof op waardoor en lichamelijk en geestelijk beter en sterker wordt.

Geen druk van binnenuit: stress blokkeert de spijsvertering. De spijsvertering wordt op gang gezet en bevrijdt men van binnenuit.

De kracht van de jeugd: springen zet de hypofyse ertoe om meer groeihormoon te produceren. Het versterkt de  beenderen, regelt de spiergroei en bevordert de vetverbranding. Elke cel kan met behulp van groeihormoon regenereren wat jong en stressbestendig maakt.

Sterke cellen: traint iedere cel afzonderlijk, de spiercellen, bloedcellen, zenuwcellen en de hersencellen met als gevolg dat iedere cel op zijn topkwaliteit werkt.

Door regelmatige training groeit het lichaamsbewustzijn. Men voelt zich weer op zijn gemak in zijn eigen lichaam. Met als gevolg meer kracht en meer energie.

Een betere nachtrust: na een aantal weken slaapt u veel gemakkelijker en dieper in. Meer bewegen resulteert in minder slaapstoornissen.


Advies: spring voor de allereerste keer ongeveer vijf minuten, pas op als u van de trampoline afkomt dan kan u even last hebben van uw evenwichtsorgaan (dus even wennen). Bouw het springen langzaam op tot minimaal 20 minuten per dag.

Spring niet meteen na het drinken(u moet gelijk naar het toilet) of na het nuttigen van een maaltijd. Doe alle sieraden af en zet een gezellige muziekje op.

Voor het uitvoeren van diverse oefeningen op de minitrampoline is het aan te raden om onderstaand, leuk en begrijpend boekje aan te schaffen.

Slank en fit met de minitrampoline € 17,95




Euro 209.00





Aantal